Saturday, May 23, 2009

Adakah aku leh kuros semula

Berat aku???
Aduh tak tau la dah berapa berat bdn ni...
tak sanggup nak timbang lak...
Cam menakutkan je...
Kelmarin...
Abg ipar aku ckp..
"Ila hang makin gemok la"
aduh...siksa tau dgr pekataan tu...
reaksi aku...aku gelak je...He~
Time makan tgh hari lak cam ni citanya...
Aku amekla makanan kat dapur...nak makan kat depan TV..cam biasa la kan...
Makan kat depan TV kan kah lg best..
Anak sedara aku belari-lari anak dtg kat aku..."Mak jang, adik lapaq nasik"
"ok2 sat na mak jang boh nasik adik"
"adik nak kuah pedas ni dak"
"adik tak mau"
'adik nak kicap dak"
"adik tak mau jgk"
"tu adik nak apa"
"adik nak teluq ngn ikan ja"
Ok, aku pun masukkan la semua yang diperlukan anak sedara aku ni...
Kami pon makan sama-sama kat depan TV...
Bp minit selepas tu dia mai kat aku...
"Mak jang, adik tak abeh dah nasik"
"Tak pa-tak pa meh mak jang perabih (habiskan nasi tu)"
Anak sedara aku dgn jujornya ckp...
"nanti mak jang gemok la"
Anak sedara aku lak kata aku bakal gemok lagi...

Adakah aku mampu untuk kuros semula???
Arini aku p men Futsal...
Aku men satu game ja...
hahaha ni pun dah mengah gila...
Ni anjuran Kelab Prostar Langkawi..
Aku ni suka join kelab2 cam ni...ada ja program leh aku join..
Tak la bowink sangat kan hari-hari aku...
Ni antara detik-detik manis kami tadi pagi...



Semua peserta dan urusetia.....



Haha...nila aku yang makin gemoks...



Kaki-kaki striker tebaek..hehhe..temasuk la kaki aku tu...
dapat no dua dari dua team..
ok apa..kikikiki...

After men futsal...kami beramai-ramai konvoi g makan bihun sup kat kedai pak teh dan mak teh..
Mmg sedap la bihun sup tu..sesapa mai langkawi...nanti aku blanja korang na...
nak tgk tak bihun sup...Slurp...Slurp....



Ni lak Kuey Teow kawan aku nye..

Dia pon sebok gak nak suh tangkap gambar..hehehe..
Kawan aku Mat Shah...Pengarah Program yang best bangat...

A.k.u. M.a.k.i.n. G.u.m.o.K

9 comments:

amu mejie said...

tu soklan perli aku ke ila??hehe~~ ang pilih jwpnyer

a)x bleh
b)xbleh jugak
c)dan xbleh
d)bleh kalo nk tambah kilo je

tips menguruskan diri

a)suh dak tu curang
b)carikan madu utk dia
c)sain surat poligami
d)haha sian ang...he

_ToMaToMeI_ said...

Hehe~~
Aku tak bermaksud pun tau nak perli ang...
Nak pekena u ada la jgk sket..
Jawapan aku ialah..
e) Semua di atas...hehehe

Wah tips ang mmg menarik la...
Aku tak kurus rasanya mizi...
Sbb aku yang suh dia curang..bukan dia sendiri yang curang...
Aku lak yang carikan madu utk dia..
Mesti aku cr yang umonya lebey banyak dr aku..VETERAN sket la kan..
Hehe

Mizi tgk komen aku kat blog ang..
Kat EX-Jem..
Aku perlukan jawapan ang secepat mungkin...

fairuz said...

kau bukan sejak masuk UTM skudai dah memang gemuk ke? ahaks...

_ToMaToMeI_ said...

fairuzmokti...

Ahaks..
Takde la gemoks sangat mase tu..
Balik umah ni makin menjadi lak...
Kelebaran saiz drumstik makin betambah lak...

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

ila dah kurus!! ila tipuuuuuuuuuuuuu

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

ila dah kurus!! ila tipuuuuuuuuuuuuu

_ToMaToMeI_ said...

hazerin...
Betul Rin ila dah makin tembam nih..
Mak pun dah tegur aritu..
Mak ckp jgn makan nasi banyak sangat rin...
Hehehe...ila cakap kat mak ila nak lawan ngn Baya..kawan baik ila..
Ya la tu mak kata..ampa lawan la bedua...tipah sowang ja kurus nanti...

azuan said...

walupon aku tak kenal ko..
tapi ko memnag gemok...hak3..
gemok ke??
kurus je lam gambar tue...hik3

_ToMaToMeI_ said...

Azuan...
Gemuk le bg aku...
Dulu 54 kg je...aritu penah cecah 64 kg..aduh...xnak..xnak..

 

Copyright © 2012 Reserved to Anugerah Terindah
Design by Cik Kumbang